K zmenám dôjde aj v rámci prevádzky kancelárie Pohrebnej služby (PS) a v prípade vývozu komunálneho odpadu.
Hovorca MsÚ Michal Kaliňák dnes TASR informoval, že v utorok 23. decembra sa štandardne úraduje len do 12. hodiny. V popoludňajších hodinách bude na radnici platiť osobitný režim, ktorý v praxi znamená funkčnosť každého odboru s nižším počtom zamestnancov. Okrem toho bude na odbore služieb občanom v čase od 12.00 do 15.30 h k dispozícii jedna matrikárka, ktorá vybavuje agendu a osvedčovanie dokumentov a v rovnakom čase bude fungovať aj mestská pokladňa na Jarkovej ulici. Podobný režim platí na radnici aj v posledný kalendárny deň tohto roka. V popoludňajších hodinách bude vybavovať matričnú agendu iba jedna zamestnankyňa v čase od 12. do 15. hodiny, pokladňa úradu však bude zatvorená.
Počas vianočných sviatkov dôjde aj k úprave harmonogramu pre vývoz zmesového komunálneho odpadu v rámci individuálnej a komplexnej bytovej výstavby. Služby Zberných dvorov Technických služieb mesta Prešov (TSmP) budú môcť občania využiť tieto služby tak ako po iné dni počas celého týždňa v čase od 8. do 18. hodiny. Samotný vývoz komunálneho odpadu na Štedrý deň prebehne v meste podľa štandardného harmonogramu. Ďalší zber sa uskutoční až v piatok 26. decembra. Okrem toho mestský podnik pripraví aj mimoriadnu zmenu, ktorá bude zabezpečovať vývoz odpadu v sobotu 27. decembra.
Cintoríny budú cez sviatky sprístupnené verejnosti v zaužívanom otváracom čase. Kancelária Pohrebnej služby (PS) bude cez vianočné sviatky zatvorená. V posledný deň roka bude pracovisko k dispozícii občanom od 7. do 15. hodiny. V prípade potreby však môžu Prešovčania využiť nonstop linku PS 0918 698 213.